3 Mayıs 2012 Perşembe


 

<mısırlı,yıldız şehriyeli pilav>




bazen ne kadar fazla pilav yaptığımızı düşünüyorum.neredeyse her yemeğin yanına pilav yapılır...bence mutfakların vazgeçilmezidir pilav.ne demişler "pilavdan dönenin kaşığı kırılsın" :) ama ben sade pilavdan pek hoşlanmayanlardanım.bu da biraz farklı olsun diye mısırla denenmiş pilavım...

 

malzemeler

 

  • 2 orta boy kase ile pirinç

  • 3 kase sıcak su

  • konserve mısır(miktarı size kalmış)

  • yıldız şehriye

  • sıvı yağ

 pirinci, suyu berraklaşıncaya kadar yıkayıp ılık suda beklemeye bırakalım.pilavda kullanmak için su kaynatalım.pilav tenceremize yeteri kadar sıvı yağ koyup yıldız şehriyeleri pembeleşinceye kadar ateşte tutalım ve süzülmüş pirinçleri ilave edip karıştırarak 3-4 dk kavuralım.kavururken tuzunu da koyalım. pirinçlerin üzerine üzerini 1 parmak geçecek kadar kaynamış su ekleyelim.bir kaç damla limon sıkarsak pilav tane tane olur.ben çay kaşığının ucuyla şeker de ekliyorum tat katsın diye.yüksek ateşte bir-iki dakika kaynatıp altını tamamen kısalım ve pilavı ateşten almaya yakın önceden yıkayıp süzdürdüğümüz konserve mısırları ekleyip karıştıralım.pilavı havluya saralım ve servis etmeden önce altüst edelim...afiyet olsun.

*pilav yaparken,pirinçlerin  su çekme miktarı aynı olmadığı için su ölçüsü tutmayabilir.

*pilavı pişirirken tuz kontrolü yapmalıyız.tuzu az ise zaten ilave ederiz ancak fazlaysa şunu öneriyorum; çiğ nohudu yıkayıp pilavın değişik yerlerine koyarsak fazla tuzu kesinlikle alır... 





Hiç yorum yok: