15 Mayıs 2012 Salı

*** NOKULLLL :) ***


nokulla ilk tanışmamız nişanlıyken Bafraya annemlere gittiğimde başladı.ve bugüne kadar nerede yediysem annemin ki gb harika nokul yemedim :) bayramlarda tepsi tepsi yapar annemler tabii biz gezmeye gidince de yapılır.ımhhh olsa da yesek annemin nokullarından.ben de yaptım ama anneminki gb olmasa da canımızın çekmesini giderdi ;)


MALZEMELER

1 çay bardağı yoğurt

 1 çay bardağı sıvı yağ

1 çay bardağı şeker

2 yumurta

1 fiske tuz

1 tatlı kaşığı instant maya

aldığı kadar un

içi için;1 su bardağı şeker,1 su bardağı fındık veya ceviz,kuru üzüm isteğe göre

ayrıca üzerini yağlamak için sıvı yağ

 

YAPILIŞI

tüm malzemeleri karıştıralım.yumurtalardan bir tanesinin sarısını üzeri için ayıralım.ele yapışmayan yumuşak bir hamur hazırlayalım.hamuru 4 bezeye ayırıp yufka büyüklüğünde, bıçak sırtı kalınlığında açalım.açtığımız hamurun her yerine sıvı yağ sürelim.şeker,iri kıyım fındık,kuru üzüm karışımından üzerine bolca serpelim.çok gevşek olmayacak şekilde hamuru rulo saralım.4'er cm (2-3 parmak kalınlığında) parçalar keselim ve tepsimize alalım.diğer bezelere de aynı işlemleri uygulayalım.sonra kalan sıvı yağla hamurların üzerini yağlayıp yumurta sarısı sürelim.isteğe göre üzerine susam koyabiliriz.önceden ısıtılmış 180* fırında üzeri kızarana kadar pişirelim.piştikten sonra sıcakken tepsiden alalım çünkü nokulun özelliğinden dolayı pişerken içindeki şeker eriyor ve soğuyunca nokullar tepsiye yapışır :)

not:ben son hamura kuru erik ve kuru kayısı da ilave etmiştim denemek için.üzümlü orjinal hali ve daha güzel :)



Hiç yorum yok: