14 Nisan 2012 Cumartesi

midye çöreği...

midye çöreği(midye poğaça)

malzemeler:

  • 2 yumurta(birinin sarısı üzerine)
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 çay bardağı ılık su
  • 1 tatlı kaşığı instant maya
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 fiske şeker
  • aldığı kadar un
  • 1 pkt margarin veya tereyağı(yağlamak için)
  • peynir(iç malzemesi)

yapılışı:

hamur yoğuracağımız kaba öncelikle tüm sıvı malzemeleri koyup karıştıralım.üzerine maya,un,tuz ve şekeri ilave edip yoğurmaya başlayalım -mayamız instant olduğu için önceden eritme gereği yok- poğaça hamuru kıvamında yumuşak bir hamur yapıp kabarmasını beklemeden 4 bezeye bölelim.her bezeyi unlu zeminde yufka inceliğinde açalım.erittiğimiz margarin veya tereyağını yufkanın her yerine fırça yardımıyla sürelim. ikinci yufkayı da aynı şekilde açıp ilk yufkanın üzerine serip onu da yağlayalım ve 2 yufkayı birlikte rulo yapıp buzdolabına kaldıralım.kalan 2 bezeyi de aynı şekilde açıp rulo yapalım ve onu da buzdolabına kaldırıp ilk koyduğumuz ruloyu çıkaralım.hamurdan iki parmak kalınlığında dilimler keselim.kestiğimiz dilimleri dikey olarak yassılaştıralım ve içine peynir koyup kapa
 talım fakat kapattığımız yere bastırmayalım ki midye gb kabarsın :) dolaptaki diğer ruloyu da aynı şekilde yapalım ve üzerine erimiş yağımız kaldıysa yumurta sarısıyla karıştırıp sürelim.susam serpip önceden ısıttığımız 180 derece fırında kızarana kadar pişirelim.bu arada çay suyu koymayı unutmayın ;) afiyet olsun...

*hamuru buzlukta 5 dakika kadar bekleterek de yapabiliriz.ben vaktim olduğu için dolabın alt katında beklettim...

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

..........kış boyu grip olmadım diye sevinirken şifayı kapıyorum galiba :( bir de bugün pendik pazarına(istanbulda olanlar bilir) gittim ve öyle bir yağmur yedim ki şimdi burnum tutmuyo :( :) neyse inş çabucak geçer... aslında pendiğe asıl gidiş nedenim aklımdan geçen,yapmayı planladığım birkaç hobi malzemesi almaktı ve sonunda keçelerimi aldım :) biraz da kurdele,boncuk fln... umarım aldıklarımı güzel bir şekilde değerlendirip sizlerle paylaşırım.ben de yapmak için sabırsızlansam da önce gribimi atlatmam lazım... he 1tl'ye yarı kurdele yarı tül gb bir kumaş aldım kocaman onu da değerlendircem inş :) bir de çilek aldım ama yemek için değil dikmek için :) ve minik bir lale aldım onları da fotoğraflayacağım inş... görüşmek üzere  :)

Hiç yorum yok: