14 Nisan 2012 Cumartesi


pufidik poğaçalarım :)

        


 merhaba şuanda henüz olmayan arkadaşlarım :) ama biliyorum ki benim de tariflerimi görüp okuyacak birileri olacak inş...benim herzaman takip ettiğim cahide ablama ve hayat cemresine teşekkür ediyorum :)


şimdiki tarifim pazar kahvaltılarında eşimle bayılarak yediğimiz  'pufidik poğaçalarım' :)

malzemeler:

  • 1 su bardağı ılık süt

  • 2 yumurta(1 sarı üzeri için)

  • 1 çay bardağı sıvıyağ

  • 1 tatlı kaşığı tuz

  • 1.5 tatlı kaşığı şeker

  • 42 grlık yaş mayanın yarısı

  • aldığı kadar un(4-5 su bardağı)

  •  peynir yada çökelek(iç malzeme)

yapılışı:

öncelikle hamuru yoğuracağımız kaba unu alalım.tuzunu ve şekerini una katıp karıştırdıktan sonra - klasik olarak - ortasını havuz gb açalım :)  mayayı unun ortasına alıp üzerine ılık hatta sıcağa yakın sütümüzü koyalım ve mayanın erimesini bekleyelim.mayamız yumuşayıp köpük gb olunca sıvı yağını ve yumurtaları (bir yumurtanın sarısını üzeri için ayırmayı unutmayalım) ekleyelim ve yavaş yavaş karıştırmaya başlayalım. yumuşak, ele yapışmayan bir hamur elde edene kadar yoğuralım.ağzı kapalı bir şekilde saralım ve ılık ortamda 30-45 dakika mayalandıralım.hamurumuz yaklaşık olarak iki katı olmuşsa mayalanmış demektir. ortamın sıcaklığına göre bu süre kısalabilir yada soğuk bir ortamsa süre uzayabilir.mayalanan hamurdan yumurta büyüklüğünde parçalar koparıp elimizle b astırarak, tezgahın üzerinde çay tabağı büyüklüğüne getirelim.ben denemek için hamurun üzerine yumuşak margarin sürmüştüm ama bir farkı olmadığı için gerek yok.içine çökelek yada lor peyniri yada minci(bizim oralardaki adıyla :) koyalım ve kapatıp 1 cm gerisinden bastıralım.üzerine yumurta sarısı sürüp çörek otu-susam karışımından serpiştirelim.200 dereceye aldığımız fırınımızı 10 dk kadar ısıtalım bu arada poğaçamızın da tepsi mayası gelmiş olsun.poğaçayı fırına verip üzeri iyice kızarana kadar pişirelim.afiyet olsun :)

püf 'ler:

*yumurta sarısına birkaç damla sıvı yağ karıştırıp öyle üzerine sürersek daha parlak, hoş bir görüntü olur...

*hamur cıvık olduysa azar azar un ekleyelim,hamur katı olduysa, varsa süt yoksa su ekleyelim...

*evde süt yoksa sadece suyla yada yoğurdun sulu tarafını ekleyerek de hamur yapabiliriz...

*ben bu poğaçamda ilk defa yaş maya kullanmıştım ve artık hep yaş maya kullanmayı düşünüyorum.çünkü daha kabarık daha güzel oluyor sanki...

1 yorum:

Adsız dedi ki...

çok güzel görünüyor canım eline sağlık