16 Nisan 2012 Pazartesi

kolay pizza :)




eşim de ben de pizzayı çok severiz ve bugüne kadar hep dışarıdan yedik pizzalarımızı.ama artık asla pizzaya para vermem :) çünkü artık pizzamı kendim yapıyorum çok şükür...hem aldığımızın yarı fiyatına mal oluyor hem de güzel ev yapımı bir pizza yemiş oluyoruz :) gelelim pratik, mis gibi pizzamızın tarifine.üzerine koyacağımız malzemeleri kendi zevkinize göre değiştirebilirsiniz.benim malzemelerim şöyle :

 

*1 adet ekmek hamuru(kendimiz de hazırlayabiliriz)

*konserve mısır(yarısı)

*zeytin

*domates

*biber

*sucuk

*kaşar peyniri

 

*sosu için: 1 tatlı kaşığı salça,kekik,pulbiber,acı tozbiber,1 çay kaşığı şeker,yarım çay kaşığı tuz,1 yemek kaşığı kadar sıvıyağ,2-3 yemek kaşığı su.hepsini karıştırıyoruz.

 

hamurumuzu unlu zeminde merdane yardımıyla açıyoruz.ben yuvarlak borcamda yaptım ve o boyutta açtım tam kararında oldu.kenarları orta kısmından hafif kalın olacak şekilde borcama hamuru koyduktan sonra üzerine salçalı sosumuzu sürelim.kaşıkla veya çatalla hamurun ortalarına delikler açalım ki ortası çok kabarmas ın.sonra tüm malzemeleri(sırası önemli değil) hamurun üstüne dağıtarak koyalım.en son kaşar peynirini rendeleyelim.200 derecede önceden ısıtılmış fırında 30dk pişirelim.siz piştiğini düşündüğün üzde 30 dk beklemeyin.pizzamız hazııırrrr :) ben bu kadar güzel sonuç beklemiyordum hazır pizza gb olmaz sanıyordum ama aksine denemeye değer ;)

 

 

bugün balkonda saksıma çilek diktim fotoğrafları sonra inş.inanın toprakla bu kadarcık ilgilenmek bile beni çok mutlu etti:) artık bahar geliyor diye çocuklar gibi seviniyorum :) rabbime şükürler olsun herşeyi böyle güzel yarattığı için...şimdi balkondan küçük bir kız görüyorum annesiyle dışarı çıkmış,güneşli havanın tadını çıkarmak istiyor ve anne çiçek topluzam  diye koşuyor :)) allah tüm evlatları anne babasına bağışlasın ve hayırlı evlat olmayı nasip etsin(amin). tekrar görüşmek üzere inş...


-------------------------------- ---------- -----  GONCA -----------------------------------------------

2 yorum:

Hayatcemresi dedi ki...

Gonca,
pizzan nefis görünüyor,pizzada mısırı hiç denemedim,
rengarenk çok iştah açıcı olmuş,
eline sağlık,sizlere afiyet olsun,
bizde geçen yıl çilek ekmiştik ama
olmadılar :(nasip değilmiş,
senden olumlu haberler almak temennisiyle,

bu arada yorum ayarlarına girip kelime doğrulamayı kaldırırsan yorum yazmak isteyenlerin işini kolaylaştırırsın,bu şekilde zor oluyor,
sevgiler...

qonca dedi ki...

teşekkür ederim güzel yorumun için canım :) yorum ayarlarını değiştirdim sağolasın...