15 Mayıs 2012 Salı

***YOĞURTLU KÖZ BİBER VE SEMİZOTU***


bayılırım semiz otuna da, köz biber de,tüm yeşillikler de :) şükürler olsun rabbimin bize verdiği sonsuz nimetlere ve rabbim değerini bilenlerden eylesin...(amin).""Halbuki Allah'ın nimetlerini teker teker saymaya kalkışsanız, onları sayamazsınız. Muhakkak ki Allah çok bağışlayıcıdır, çok merhametlidir.""(ayet)

malzemeler basit; yıkanmış süzülmüş semiz otu,köz biber(benim dondurucuda vardı),sarımsaklı veya sade yoğurt,tuz,çokaz sıvı yağ

yapılışı zaten belli malzemelerle yoğurdu birleştirmekk,hepsi bu :)


semiz otunun yapraklarını kullanıyorum.kalan saplarını mümkün olduğunca atmıyorum.kahvaltıya kıymalı veya soğanlı yumurta yaparken içine doğrayın değerlenmiş olur...

kırmızı közlenmiş biberi annemler(kayınvalidem ama o benim cnm annem:) bafrada kendileri yetiştiriyor ve allah razı olsun bizlere közleyip hazır veriyor.allah sağlık versin onlara.ama fazla olup közlenmemiş de getirdikleri oluyor.o zaman fırında közlüyorum.fırın ızgarasının üzerine yıkayıp kuruladığınız biberleri sıralayın ve 200 derecede yumuşayana kadar közleyin.sıcakken bir poşetin içine alıp ağzını sıkıca bağlayın,açınca kabuklarının hemen soyulduğunu göreceksiniz.

Hiç yorum yok: